Υποβολή Εργασιών ΕΝΕΦΕΤ, 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Font Size: 
Διερεύνηση των Εναλλακτικών Ιδεών Φοιτητών με Αναπηρία Όρασης σε Βασικές Έννοιες Μηχανικής
Όλγα Μαλεζά, Βασίλης Αργυρόπουλος, Διονύσης Βαβουγιός

Building: Δ
Room: Δ1-Α
Date: 2017-04-08 02:30 PM – 16:30
Last modified: 10-07-2017

Abstract


ΠερίληψηΗ παρούσα εργασία αποτελεί μια έρευνα διερεύνησης και χαρτογράφησης των εναλλακτικών ιδεών 19 φοιτητών με αναπηρία όρασης για βασικές έννοιες της Μηχανικής με τη χρήση του ερωτηματολογίου Inventory of Basic Conceptions in Mechanics (I.B.C.M.). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εναλλακτικές ιδέες των φοιτητών αφορούσαν στην κινηματική - δυναμική με τη μεγαλύτερη συχνότητα στα εξής: (α) η κίνηση προϋποθέτει δύναμη προς την κατεύθυνση της, και (β) η δύναμη είναι ανάλογη της ταχύτητας ή της κίνησης γενικότερα. Με βάση τα αποτελέσματα, η εργασία καταλήγει σε προτάσεις για διαφοροποιημένα πλαίσια διδασκαλίας ενισχύοντας την πολιτική αποτελεσματικών πρακτικών συνεκπαίδευσης.

AbstractThe present paper constitutes a pilot study which investigates the alternative ideas of 19 students with visual disability regarding basic concepts of mechanics by the use of the questionnaire Inventory of Basic Conceptions in Mechanics (I.B.C.M.). The results revealed that the alternative ideas of the participants referred to kinematics and Newtonian Dynamics with emphasis to the following: (a) motion presupposes force according to its direction, and (b) force is proportional to velocity or to motion in general. The conclusions of the present study put emphasis on the development of differentiated instructional programmes aiming at effective and functional inclusion practices.


Full Text: PDF