Building: Δ
Room: Δ2-Β
Date: 2017-04-09 09:30 AM – 11:30
Last modified: 13-03-2017
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εντοπίσει τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν οι οπτικοποιήσεις ώστε να είναι όσο το δυνατό αποδοτικότερες στα πλαίσια της διδασκαλίας για την εννοιολογική κατανόηση των μαθητών κάτω των δέκα χρόνων. Η έρευνα περιλαμβάνει πέραν των 150 μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από τα δημόσια σχολεία της Κύπρου. Tο 50% του δείγματος (75 μαθητές) θα είναι μαθητές προδημοτικής, ηλικίας 5 και 6 χρόνων, ενώ το υπόλοιπο 50% του δείγματος (75 μαθητές) θα αποτελούν μαθητές της τρίτης τάξης του δημοτικού σχολείου, παιδιά ηλικίας 8 και 9 χρόνων. Η κάθε ηλικιακή ομάδα θα χωριστεί σε πέντε ομάδες των 15 ατόμων, ανάλογα με το είδος της οπτικοποίησης που θα χρησιμοποιήσει στην εφαρμογή: 15 θα ασχοληθούν αποκλειστικά με εικόνες σκίτσα (Sketch Pictures), 15 παιδιά με κινούμενα σχέδια (animations), 15 με ρεαλιστικές φωτογραφίες, 15 μαθητές με βίντεο που περιλαμβάνουν ρεαλιστικές σκηνές και 15 μαθητές που θα ασχοληθούν αποκλειστικά με τα ολογράμματα. Από τα πρώτα πιλοτικά αποτελέσματα προκύπτει ότι οι οπτικοποιήσεις είναι ιδιαίτερα επωφελείς για τη διδασκαλία φυσικών φαινομένων σε παιδιά μικρότερων ηλικιών και συγκεκριμένα οι κινούμενες οπτικοποιήσεις οι οποίες παρουσιάζουν σφαιρικά την παρουσίαση του υπο μελέτη φαινομένου.