Υποβολή Εργασιών ΕΝΕΦΕΤ, 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Font Size: 
Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών Φ.Ε. ως προς τα Επιστημονικά Μοντέλα και τη Διδακτική τους Αξιοποίηση
Ευάγγελος Βραγοτέρης, Δημήτριος Ψύλλος

Building: Δ
Room: Δ1-Α
Date: 2017-04-08 09:30 AM – 11:30
Last modified: 20-07-2017

Abstract


Τα επιστημονικά μοντέλα αποτελούν απλοποιημένες απεικονίσεις που εμπεριέχουν τη θεωρία, την ιδέα, ή/και το νόμο που διέπουν το στόχο (αντικείμενο, φαινόμενο, διαδικασία). Έρευνες για τη χρήση τους στη διδασκαλία των Φ.Ε. έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν αρκετά ενημερωμένες αντιλήψεις για τα επιστημονικά μοντέλα. Στην παρούσα έρευνα φάνηκε ότι οι αντιλήψεις των έμπειρων εκπαιδευτικών Φ.Ε. για τη φύση και λειτουργία των επιστημονικών μοντέλων προσέγγιζαν ικανοποιητικά τις επιστημονικά αποδεκτές. Το επίπεδο των αντιλήψεών τους ως προς την πολλαπλότητα και αλλαγή των επιστημονικών μοντέλων κρίθηκε επίσης ικανοποιητικό. Τέλος, δεν παρατηρείται ικανοποιητική συνέπεια ανάμεσα στο «τι πιστεύουν» και στο «τι κάνουν» οι εκπαιδευτικοί.


Full Text: PDF