Υποβολή Εργασιών ΕΝΕΦΕΤ, 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Font Size: 
Ο ρόλος των αναλογιών στην κατανόηση µη-διαισθητικών εξηγήσεων µέσα από επιστηµονικά κείµενα
Ειρήνη Σκοπελίτη, Στέλλα Βοσνιάδου

Building: Δ
Room: Δ1-Α
Date: 2017-04-08 09:30 AM – 11:30
Last modified: 06-07-2017

Abstract


Στην παρούσα έρευνα διερευνήσαµε την επίδραση των αναλογιών στην κατανόηση επιστηµονικών μη-διαισθητικών εξηγήσεων µέσα από κείµενα. Τα κείµενα παρουσίαζαν την επιστηµονική εξήγηση της εναλλαγής µέρας/νύχτας είτε µε τη χρήση αναλογίας (πειραµατική οµάδα) είτε χωρίς (οµάδα ελέγχου). Υποθέσαµε ότι η χρήση της αναλογίας θα συνέβαλε στην κατανόηση της επιστηµονικής µη-διαισθητικής εξήγησης γιατί παρουσιάζει έναν µη-οικείο µηχανισµό µέσα από ένα εξαιρετικά οικείο πεδίο. Τα αποτελέσµατα έδειξαν µεγαλύτερη ανάκληση πληροφοριών, λιγότερη παραποίηση νοήµατος και περισσότερες επιστηµονικές εξηγήσεις στον µεταέλεγχο σε σύγκριση µε τον προέλεγχο από τα παιδιά της πειραµατικής οµάδας συγκριτικά µε τα παιδιά της οµάδας ελέγχου


Full Text: PDF