Υποβολή Εργασιών ΕΝΕΦΕΤ, 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Font Size: 
Ο ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ Η ΘΑΛΑΣΣΑ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ
Μαριάννα Καλαϊτζιδάκη, Αμαλία Φιλιππάκη

Building: Δ
Room: Δ1-Α
Date: 2017-04-07 02:30 PM – 16:30
Last modified: 12-07-2017

Abstract


Με αφορμή ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για τη θάλασσα που υλοποιήθηκε στο σχολείο Ευρωπαϊκης Παιδείας Ηρακλείου Κρήτης στο πλαίσιο μιας εκπαίδευσης βασισμένης στον τόπο (place based education) και έρευνας δράσης παρουσιάζουμε επιπλέον εμπειρικά δεδομένα για την αντίληψη  που είχαν για τον τόπο τους οι 26 μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, τις προτάσεις τους για δράση καθώς και παρανοήσεις για το θαλάσσιο/παράκτιο περιβάλλον. Επιπλέον σχολιάζουμε την απουσία της θάλασσας ως οικοσυστήματος από τα σχολικά εγχειρίδια Φυσικών Επιστημών του Δημοτικού Σχολείου σε μια χώρα με ακτογραμμή 16.000km.

Abstract

 

Reporting on an Environmental Education project about the sea . in the framework of  place-based education and action research that took place in the European School of Heraklion Crete,- a school with  Greek-speaking and English speaking students, we present empirical findings on students’ conceptions of their “place”, their propositions for action, as well as misconceptions on the sea and the shore that surfaced during the project. We also comment on the absence of the sea as an ecosystem from the primary school science textbooks despite its prominence and importance for our country and culture.


Full Text: PDF