Υποβολή Εργασιών ΕΝΕΦΕΤ, 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Font Size: 
Δραστηριότητες έρευνας και εκπαίδευσης STEAM σε μια κοινωνικο-πολιτισμική προοπτική
Κατερίνα Πλακίτση

Building: Δ
Room: Δ3-7Α
Date: 2017-04-08 09:30 AM – 11:30
Last modified: 10-07-2017

Abstract


Το Συμπόσιο αποσκοπεί να αναδείξει πτυχές της εκπαίδευσης στις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική, τις τέχνες και τα μαθηματικά, ως ενός ολοκληρωμένου συνόλου που μπορεί να συμβάλει στην αειφορία.Το Συμπόσιο ανοίγει με μία εργασία από την εκπαίδευση στις μικρές ηλικίες, όπου το κινούμενο σχέδιο, ένα καθημερινό πολιτισμικό στοιχείο της ζωής των μικρών παιδιών, λειτουργεί ως ισχυρό διαμεσολαβητικό εργαλείο για μάθηση STEAM με αβίαστο και αυθεντικό τρόπο. Στην εργασία, το κινούμενο σχέδιο κατασκευάζεται από την ίδια νηπιαγωγό ερευνήτρια μέσω του προγράμματος scratch. Στη συνέχεα, αυξάνει κατακόρυφα τη συμμετοχή των μικρών παιδιών στη μάθηση στις φυσικές επιστήμες για τη ζωή, με τα ίδια τα παιδιά να το μετασχηματίζουν και να «προγραμματίζουν» νέες καταστάσεις μάθησης του ενδιαφέροντός τους. Οι μικρές ηλικίες αντιπροσωπεύονται από τη δεύτερη εργασία που αποτυπώνει πώς η STEAM εκπαίδευση επισυμβαίνει στο αειφόρο Νηπιαγωγείο.Στη συνέχεια, μεταβαίνουμε στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε περιβάλλον moodle για τις φυσικές επιστήμες. Εδώ, η δράση του moderator και η ίδια η πλατφόρμα moodle διαμεσολαβεί στις αλληλεπιδράσεις των εκπαιδευτικών, καθώς προβληματίζονται γύρω από ένα διδακτικό αντικείμενο, σε έναν κοινό ακαδημαϊκό χώρο, διερευνούν, οργανώνουν συνεργατικά οι ίδιοι τις πρακτικές που θα εφαρμόσουν στις σχολικές αίθουσες και τις εφαρμόζουν. Το όλο εγχείρημα ολοκληρώνεται με την ανάδειξη του ενδιαφέροντος για μια νέα διερεύνηση στο πλαίσιο αρθρωτών εξελισσόμενων επεκτατικών κύκλων μάθησης.Δύο συστηματικές έρευνες, η μία σε θέματα της έμβιας ύλης και η δεύτερη στη Φύση των Φυσικών Επιστημών επικυρώνουν τις σύγχρονες προοπτικές στην εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.Η συζήτηση διευρύνεται με μια ανασκόπηση των όψεων του περιβαλλοντικού γραμματισμού και των σύχρονων απόψεων για στην εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη.Σύμφωνα με τους θεωρητικούς της θεωρίας της δραστηριότητας, η εκπαίδευση STEAM μπορεί να ερμηνευτεί ως αλληλεπιδραστικές πρακτικές σε περιοχές προβληματισμού και στόχους κοινωνικά προσδιορισμένους, με τη διαμεσολάβηση πολιτισμικών εργαλείων και ακολουθώντας κανόνες. Στο συμπόσιο, θα συζητηθούν εκτενώς τα εργαλεία και οι κανόνες καθώς αυτοί τίθενται από τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους, μειώνοντας ταυτόχρονα την ιεραρχία, ώστε τα μαθησιακά αποτελέσματα να μετασχηματίζουν την ίδια την κοινότητα.

Full Text: PDF