Υποβολή Εργασιών ΕΝΕΦΕΤ, 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Font Size: 
Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες με τη χρήση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Μικροϋπολογιστικών Συστημάτων
Δημήτρης Σταύρου, Σίμος Αναγνωστάκης, Νίκος Χανιωτάκης

Building: Δ
Room: Αιθ. 1
Date: 2017-04-09 09:30 AM – 11:30
Last modified: 13-03-2017

Abstract


Οργανωτές: Δ.Σταύρου, Σ.Αναγνωστάκης, Ν.Χανιωτάκης

 

Συμμετέχοντες: Α.Μιχαηλίδη, Α.Κοκολάκη, Α.Νιπυράκης, Δ.Χοκούρογλου, Γ.Ηλιάκη, Μ.Καλατζαντωνάκης, Μ.Μαρκάκη, Π.Παπαδάκης, Μ.Χαιρέτης, Σ.Σταυγιαννουδάκης, Ι.Νικολάου, Μ.Χανιωτάκης

Τα τελευταία χρόνια τονίζεται η ιδιαίτερη σημασία που έχει για τους μαθητές ως μελλοντικούς πολίτες μια εκπαίδευση που τους βοηθάει να αποκτήσουν γνώσεις αλλά και να αναπτύξουν ικανότητες και δεξιότητες που σχετίζονται με τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανολογία και τα Μαθηματικά (Science, Technology, Engineering & Mathematics, STEM). Πιο πρόσφατα συζητείται το πλαίσιο αυτό να διερευνηθεί, έτσι ώστε και άλλα επιστημονικά πεδία να ενταχθούν σε αυτή την εκπαίδευση με βασικό χαρακτηριστικό τη διεπιστημονικότητα (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics, STEAM).

Έχοντας υπόψη το παραπάνω πλαίσιο, αξιοποιώντας πορίσματα από την έρευνα στο πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας, στο ΠΤΔΕ και το Τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Κρήτης έχουν αναπτυχθεί μια σειρά από “καινοτόμες” πειραματικές δραστηριότητες με τη χρήση εκπαιδευτικής ρομποτικής και μικροϋπολογιστικών συστημάτων. Οι πειραματικές δραστηριότητες που θα παρουσιαστούν στο εργαστήριο έχουν αναπτυχθεί κατά κύριο λόγο από φοιτητές και έχουν διαπραγματευθεί με μαθητές όλων των βαθμίδων είτε στα σχολεία τους είτε κατά τη διάρκεια επισκέψεων σε εργαστηριακό χώρο στο Πανεπιστήμιο.

Το εργαστήριο στο συνέδριο έχει επομένως ως σκοπό να αναδείξει βασικές διαστάσεις της εκπαίδευσης STEM, όπως αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί με βάση τις πειραματικές δραστηριότητες, οι οποίες συνοψίζονται ως ακολούθως: α) Πειράματα Φυσικών Επιστημών με τη χρήση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, β) Πειράματα Φυσικών Επιστημών σε πραγματικό χρόνο με τη χρήση Μικροϋπολογιστικών Συστημάτων, γ) Πειράματα Φυσικών Επιστημών με τη συνδυαστική χρήση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Μικροϋπολογιστικών Συστημάτων και δ) Πειράματα Φυσικών Επιστημών με ρομποτικό διαδραστικό σύστημα σε συνδυασμό με διαδραστικό διαδικτυακό βιβλίο.


Full Text: PDF