Last modified: 19-03-2018
Abstract
Ελάχιστες έρευνες στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών αφορούν στη μελέτη του φαινομένου της παλίρροιας κυρίως λόγω των προβλημάτων που εμφανίζονται στην κατανόηση των υποκείμενων εννοιών. Παρόλα αυτά, η διδακτική αξιοποίησή του προσφέρει πλήθος ευκαιριών διδασκαλίας πολλών άλλων εννοιών και φαινομένων της Φυσικής και της Αστρονομίας, εμπλέκει τους/τις μαθητές/τριες σε συζητήσεις για τη φύση της επιστήμης μέσα από διαδικασίες μοντελοποίησης αποτελώντας ταυτόχρονα και κομβικό σημείο στην εκπαίδευση πολιτών δεκτικών στην υιοθέτηση θετικών στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στη χρήση ανανεώσιμων μορφών ενέργειας. Έχει επομένως ιδιαίτερο ενδιαφέρον η μελέτη της εξέλιξης των νοητικών μοντέλων υποψήφιων δασκάλων σχετικά με το φαινόμενο της παλίρροιας και την ενεργειακή αξιοποίησή του.